Poprzez marketing internetowy wiele firm i instytucji działających na terenie Trójmiasta, współpracujących z nami ma możliwość zwiększania swojej sprzedaży lub dotarcia do większego grona zainteresowanych użytkowników. Jedną z podstawowych czynności, jaką wykonujemy jest SEO local, czyli pozycjonowanie stron internetowych w zakresie lokalnym obejmującym region Trójmiasta, czyli Gdańska, Sopotu i Gdyni. Specyfika trzech dużych miast położonych obok siebie powoduje, że niezbędnym jest pozycjonowanie lokalne ukierunkowane na każde miasto z osobna.
Spis treści:
- Trójmiasto to „nasze” miejsce pracy pozycjonując strony internetowe.
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
- Trójmiasto
Trójmiasto to „nasze” miejsce pracy pozycjonując strony internetowe.
Jeżeli pozycjonujemy frazy kluczowe, produktów, czy też usług, które chcemy promować na całym tym obszarze to muszą one zawierać w sobie nazwy trzech miast, jak również słowo „Trójmiasto”. Biorąc pod uwagę słowo „Trójmiasto” i pozostałe trzy miasta to tak naprawdę mamy aż cztery słowa kluczowe związane z lokalizacją do pozycjonowania. Uzytkownicy bowiem wyszukując różnych produktów i usług często kierują się swoim miejscem zamieszkania a wiele firm chce sprzedawać w całym tym obszarze nie zawężając swoich działań do miejsca, w którym znajduje się siedziba firmy. W poniższym artykule opiszemy dokładnie jakie działania podejmujemy i opiszemy studium przypadków (Case Study), jak również odpowiemy na wiele pytań w tym zakresie. Trójmiasto to świetna lokalizacja do prowadzenia firmy niestety jest to bardzo trudny i pracochłonny region, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Jak już wyżej wspomnieliśmy trudność przede wszystkim polega na tym, że musimy się pozycjonować tak naprawdę w czterech słowach kluczowych jeśli chodzi o lokalizację. Biorąc pod uwagę inne miasta w Polsce mamy do czynienia zazwyczaj z jednym słowem kluczowym, lokalizacyjnym do którego dokładamy ważne słowa z określonej branży dotyczące prduktów, czy też usług. Spójrzmy na pewnien prosty przykład w tzw. local seo (pozycjonowaniu lokalnym). Jeśli mamy wybrane słowo kluczowe dotyczące "produktu" to ten jeden produkt musimy mnożyć razy czetery, ponieważ są cztery słowa związane z lokalizacją. Poniżej przedstawiamy przykład w tabeli dotyczący pozycjonownia w Trójmieście:
Produkt/usługa | Lokalizacja |
---|---|
Produkt | Trójmiasto |
Produkt | Gdańsk |
Produkt | Sopot |
Produkt | Gdynia |
Ilość produktów: łącznie 1 |
Ilość lokalizacji: łącznie 4 |
Powyższa tabela pokazuje jednoznacznie, że jeden produkt trzeba mnożyć razy cztery lokalizacje. Przykładowo w mieście „Lębork” mamy de facto tylko jedną lokalizację a co za tym idzie trzy razy mniej pracy i wydatków związanych z treściami (contentem) i pozycjonowaniem. Poza tym obszarem mamy jeszcze tzw. nieformalne ale wśród lokalnej społeczności okreslane mianem „Małe Trójmiasto”, czyli Rumię, Redę i Wejherowo. Kiedy pada decyzja, aby pozycjonować lokalnie na wszystkie te regiony to już mamy doczynienia z bardzo dużym wyzwaniem związanym z pracą do wykonania i kosztami, jakie trzeba ponieść w związku z tym. Idąc dalej tym tropem zdarza się, że fimy często chcą też dotrzeć do potencjalnych klientów również lokalnie z terenu kaszub i w takim przypadku słowo lub cała fraza kluczowa mnożona jest nawet razy dziesięć. Potencjał zdobywania klientów poprzez pozycjonowanie na tym obszarze jest bardzo duży a odległości między miastami są małe co jest z punktu widzenia biznesowego bardzo korzystne.
Duża konkurencja wyzwaniem pozycjonując firmy z Trójmiasta
Średnio w Trójmieście jest zarejestrowanych około 150 tysięcy firm co stanowi sporą konkurecję zwłaszcza, jeśli mówimy o firmach z tych samych branż. Duża konkurencja to z pewnością duże korzyści dla klientów, którzy kupują produkty lub korzystają z usług, jednakże firmy, aby zaistnieć w internecie muszą przewidzieć odpowiedznie środki na marketing internetowy.
Dlaczego warto być jak najwyżej w wyszukiwarce Google w Trójmieście?
Najprostsza i najkrótsza odpowiedź jest jedna; aby docierać do klientów, zwiększać sprzedaż i rozwijać firmę. Jeśli chcemy zdobywać nowych klientów z pewnością musimy być przygotowanI na to, że działania związane z pozycjonowaniem strony są niezbędne i trzeba ponieść związane z tym pewne wydatki. Wielu przedsiębiorców z Trójmiasta obsługiwanych przez nas czerpie zyski w swoich firmach w ponad 70% właśnie z tego, że klienci, którzy do nich dotarli znaleźli ich w wyszukiwarce Google. Wiedząc, że warto być, jak najwyżej w wyszukiwarce Google w określonej branży możemy jednoznacznie stwierdzić, że ponosząc koszt pozycjonowania strony internetowej www inwestujemy w rozwój firmy!
Ważne, aby znaleźć się na pierwszej stronie w lokalnych wynikach wyszukiwania związanych z Trójmiastem.
Kiedy Twoja firma osiągnie wysoki wynik i znajdzie się na pierwszej stronie z pewnością
zaczną się z Tobą kontaktować nowi klienci. Będąc na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google możemy
to porównać do posiadania lokalu w centrum miasta w bardzo dobrej lokalizacji.
Poniżej wizualizacja na przykładzie miasta, która pokazuje nam jak wygląda pierwsza
trójka wyników wyszukiwania oraz miejsca od trzeciego do dziesiątego i całą resztę stron poza 10 miejscem.
CZERWONE - to strony internetowe www od miejsca pierwszego do trzeciego.
NIEBIESKIE - to strony internetowe www od miejsca czwartego do dziesiątego.
SZARE - to strony znajdujące się poza pierwszą dziesiątką - praktycznie nie zwracamy na nie uwagi!
Współpraca z nami w zakresie pozycjonowania w Trójmieście.
Tytułem wstępu współpracując z nami każdy klient otrzymuje od nas informacje, dotyczące działań, które będą przez nas podejmowane w celu efektywnego pozycjonowania strony. Wszystkie widoczne zmiany, które mają być widoczne na stronie www, jakie chcemy wprowadzić są poprzedzane pytaniem o zgodę naszego klienta. Niewidoczne zmiany, czyli takie takie, jak w kodzie html, css, javascript dokonujemy bez zgody, ponieważ nie są one związene z widoczną treścią. W różnych odstępach czasowych dodajemy wiele elementów do strony, które są widoczne dla użytkowników i są nimi:
- tresći podstawowe,
- artykuły branżowe,
- infografiki, zdjęcia,
- filmy,
- posty,
- hasła reklamowe,
- relacje z prac firmy,
- nowości, innowacje w postaci definicji,
- produkty,
- karty katalogowe.
Jak SEO zapewnia sukces firmom świadczącym usługi w Trójmieście?
Każda firma korzystająca z usług SEO może odnieść korzyści z większego ruchu na stronie internetowej. Aby osiągnąć ten cel, warto ustalić realistyczne, osiągalne cele, które będą zgodne z planem biznesowym. Następnie należy wdrożyć sprawdzone strategie SEO jako sposób na ich realizację. Poprzez ciągłe monitorowanie wyników SEO można uzyskać niezbędne informacje, które pozwolą dostarczać lepsze rezultaty klientom i cieszyć się lepszym zwrotem z inwestycji.
Jak eksperci SEO z Trójmiasta wspierają firmy?
W naszej agencji poświęcany jest czas na zrozumienie specyfiki danej firmy oraz na pomoc w określeniu jej celów biznesowych. W oparciu o te cele, wdrażane są usługi SEO związane z lokalizacją firmy w Trójmieście, które mają na celu optymalizację zasobów cyfrowych, aby uzyskać lepsze pozycje w rankingach wyszukiwarek.
W trakcie realizacji kampanii dzielimy się wiedzą, aby umożliwić zrozumienie mechanizmów, które stoją za budowanymi strategiami SEO. Jeśli potrzebne jest wsparcie w zakresie marketingu cyfrowego, warto rozważyć współpracę z wiodącą agencją SEO w Trójmieście – HABA GROUP.
Generowanie ruchu za pomocą treści i optymalizacji dzięki naszej agencji SEO w Trójmieście.
Dla firm, które nie miały wcześniej do czynienia z agencjami SEO, terminy takie jak „organiczne rankingi wyszukiwania” mogą być obce. Można się zastanawiać, jakie mają one znaczenie dla sukcesu firmy. W naszej agencji rozumiane są zawiłości SEO, które były badane przez lata. Zespół jest gotowy, aby pomóc zrozumieć te procesy i wykorzystać je na korzyść firmy.
Zrozumienie sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Google i jaką rolę odgrywa intencja wyszukiwania, jest kluczowe. Kiedy ktoś wpisuje termin w wyszukiwarkę (np. „płyn do dezynfekcji rąk”), sygnalizuje chęć znalezienia produktu, usługi lub odpowiedzi na pytanie. Strony, które najlepiej odpowiadają na te zapytania, są faworyzowane przez Google i umieszczane wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Ponieważ wykazują zrozumienie intencji użytkownika, a Google stawia na pierwszym miejscu doświadczenie użytkownika.
Co zrobić, aby klienci z Trójmiasta odnajdywali firmę za pomocą wyszukiwarki Google?
Dla firm oferujących usługi online, aby znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania, nie wystarczy jedynie dobra odpowiedź na pytanie, czy szczegółowa strona opisująca działalność. Strategia SEO może wymagać:
- Optymalizacji treści na stronie
- Poprawy prędkości ładowania witryny
- Nawiązania współpracy z autorytatywnymi stronami, które mogą linkować do danej treści
Istnieje wiele sposobów na zwiększenie widoczności, a najlepsze podejście będzie zależeć od niszy rynkowej i wyznaczonych celów.
Jak nasza agencja pomaga firmom rozwijać się poprzez działania SEO na obszar trójmiasta?
Będąc naszym klientem można liczyć nie tylko na projekt menedżera marketingu cyfrowego, ale także na cały zespół specjalistów z pasją, którzy posiadają duże doświadczenie w dziedzinie SEO, reklam Google i tworzenia stron internetowych. Celem jest osiągnięcie wzrostu i lepszych wyników finansowych poprzez opracowanie zwycięskiej strategii SEO. Pierwszym krokiem do tego sukcesu jest rozpoczęcie współpracy.
Dlaczego warto wybrać dosiadczoną agencję, jako partnera w zakresie optymalizacji pod pozycjonowanie w Trójmieście?
Agencja SEO, z wieloletnim doświadczeniem, opiera swoje działania na twardych danych. Wszystkie strategie SEO są dokładnie zbadane, całkowicie przejrzyste i ukierunkowane na osiągnięcie celów biznesowych klientów. Każda inwestycja w SEO jest traktowana z najwyższą starannością, a wartość każdej wydanej złotówki jest widoczna. Nasza agencja oferuje regularne raporty, które pozwalają lepiej śledzić i doskonalić działania SEO, a także dają wgląd w przebieg kampanii. Zespół dąży do osiągania jak najlepszych wyników i nie uznaje pracy za ukończoną, dopóki cele klientów nie zostaną spełnione i przekroczone.
Jak SEO pomaga osiągnąć cele biznesowe poprzez strategię marketingu cyfrowego?
Każda firma jest inna, dlatego nasza agencja oferuje niestandardowe usługi marketingu cyfrowego dla firm, które chcą rozwijać się szybciej. Oferta obejmuje:
- Reklamy Google: Możliwość połączenia się z 80% użytkowników sieci na świecie. Google Ads to największa platforma reklamowa na świecie, a dobre SEO może pomóc kampaniom Google Ads odnieść sukces.
- Projekty internetowe: Tworzenie nowych stron internetowych, które mogą otworzyć nowe możliwości w SEO. Strony internetowe i strony docelowe są projektowane w taki sposób, aby wyróżniały usługi i poprawiały pozycję w Google.
- Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek: Zarządzanie działaniami SEO, pisanie treści, prace techniczne oraz dostarczanie linków zwrotnych w celu zwiększenia liczby konwersji.
Nasza firma współpracuje z firmami z trójmiasta, które chcą osiągnąć więcej dzięki SEO, korzystając ze wsparcia zaufanego zespołu ekspertów. Ich interakcje kształtują następujące filary:
- Uczciwość: oferujemy uczciwą ocenę sytuacji firmy przed podpisaniem umowy i zawsze rekomenduje najlepszy sposób działania. Każdy etap strategii jest jasno przedstawiany, aby zapewnić pełne zrozumienie planowanych działań.
- Transparentność: Spotkania dotyczące sprawozdawczości i strategii są całkowicie przejrzyste. Każda firma jest traktowana z szacunkiem, niezależnie od formy komunikacji.
Prosty proces w trzech krokach:
- Bezpłatna, niezobowiązująca sesja strategiczna: Projekt menadżer, pracuje z klientem podczas sesji strategicznej, wyjaśniając podstawy SEO i analizując, jak SEO ma zastosowanie w danej niszy rynkowej. Przeglądana jest także obecna strategia SEO i przedstawiane są sugestie dotyczące jej ulepszenia.
- Dostarczanie spersonalizowanych propozycji i sesja follow-up: Na podstawie sesji strategicznej przygotowywana jest spersonalizowana oferta, która spełnia konkretne cele biznesowe. Propozycja obejmuje analizę rynku, działania konkurencji oraz proponowane wskaźniki efektywności.
SEO (Search Enginie Optimization) a pozycjonowanie strony lokalnie.
Postaramy się przybliżyć kwestę SEO w sposób jak najbardziej
prosty i przejrzysty na przykładzie. Postawmy się w roli bycia klientem, który wyszukuje czegoś w
internecie np. „pompy ciepła w Trójmieście”, ponieważ jest w trakcie budowy domu. Pierwsza myśl
jest taka, aby zacząć w wyszukiwarce google wpisując frazę: „pompy ciepła Trójmiasto”.
W wynikach wyszukiwania pojawi się mnóstwo odpowiedzi na zadany temat. W pierszej
części wyszukiwarki mamy wyniki wyszukiwania płatnych kampani ADS, później pojawiają
się wyniki na mapie a następnie jako trzecie z kolei pojawią się naturalne wyniki o
najwyższej wartości dla użytkownika. Kolejność tych trzech sekcji często jest zmieniana i nie
zawsze jest wyświetlana wg schematu.
Postawmy się teraz w roli przedsiębiorcy, który posiada taki produkt z usługą, jak
„pompy ciepła”. Będąc przedsiębiorcą i chcąc dotrzeć do klienta strona firmowa musisz mieć prawidłowo zbudowaną
strukturę, plan na treści i dobry przyciągający uwagę design oraz UX.
Strona sama w sobie nie pozycjonowana nie ma żadnej wartości handlowej, ponieważ nikt
nie dotrze do takiej strony jako potencjalny klient. Chcąc dotrzeć do klientów każdy przedsiębiorca
musi pozycjonować stronę w wyszukiwarce Google. Skuteczne dotarcie zaczyna się tylko i wyłącznie
w momencie, gdy strona internetowa jest w pierwszej dziesiątce wszystkich firm występujących w określonej,
wyszukiwanej frazie słów kluczowych. W tym momencie Każdy przedsiębiorca powinien zainteresować się
pozycjonowaniem strony już istniejącej lub rozpocząć pozycjonowanie nowej, aby nabierała
wartości dla algorytów Google, które będą podwyższać pozycje na przestrzeni czasu a
co za tym idzie dotarcie do klienta będzie coraz bliższe. Podsumowując SEO, pozycjonowanie stron
w najprostsztym rozumowaniu to działania prowadzące do tego, aby dotrzeć do swoich
potencjalnych klientów.
Analiza i różne dane pozycjonowanych stron dla firm z Trójmiasta w Google Search Console.
Pozycjonując strony musimy kontrolować co się z nimi dzieje tzn. obserwować pewne parametry takie jak: wzrsoty i spadki pozycji w konkretnych frazach i słowach kluczowych, średni CTR, odwiedziny strony za pomocą Google Analitycs, Google Search Console, Senuto i wielu innych narzędzi. Widoki z narzędzia Google Search Console wyglądają w następujący sposób:
Zawartość oraz treść pozycjonowanej strony na obszar Trójmiasta.
Pozycjonowana strona powinna zawierać dobry tekst dla seo, unikalny, ekspercki, wartościowy dla użytkowników zawierający przynajmniej 20000 znaków. Strona powinna stanowić możliwie najlepszą odpowiedź na pozycjonowaną frazę – wyczerpującą dany temat. Poza tekstem ważne są linki do powiązanych stron, grafiki, zdjęcia, nagłówki czy też wypunktowania.
Linkowanie zewnętrzne przy pozycjonowaniu strony lokalnej.
Jedną z ocen ważności strony przez Google’a jest ilość i jakość linków prowadzących z innych domen. Google indeksuje te strony, do których znajdzie linki na zaindeksowanych już stronach pod innymi domenami. Link jest tym cenniejszy im z ważniejszej strony pochodzi np. jeśli mówimy o trójmieście to możemy wprost powiedzieć, że jedną z najważniejszych stron jest strona www.trojmiasto.pl. Zazwyczaj najważniejszą stroną pod określoną domeną jest jego strona główna i linki na niej mają duże znaczenie. Wniosek: linki do pozycjonowanych stron powinny znajdować się możliwie blisko strony głównej.
Treści tymczasowe, świąteczne lub obwieszczenia regionalne np. dla Trójmiasta, których nie chcemy pozycjonować.
Jest taka możliwość poprzez atrybut rel=„nofollow” w linku jest informacją dla Google’a, że nie powinien uwzględniać tego linku przy obliczaniu rankingu stron. Nofollow należy stosować, gdy w linkach do stron nie chcemy indeksować lub promować treści w szczególności do stron, które wymagają logowania. Również do stron nie zawierającej unikalnej i przydatnej treści – np. formularz dodawania opinii, czy wersja strony do druku. Atrybut nofollow we wszystkich linkach do danej strony nie oznacza jej wykluczenia z indeksowania oraz pozycjonowania. Często stosuje się ten atrybut również do treści tymczasowych, świątecznych i przy obwieszczenaich.
Adresy url dotyczące pozycjonowania lokalnego.
Url w serwisie niezoptymalizowanym pod seo adres wygląda następująco:
„https://www.mojafirma-x.com/gp/produkty/932-900.hml”
Po zoptymalizowaniu:
„https://www.mojafirma-x.com/gp/produkty/pompa-ciepla-gruntowa-trojmiasto-922-900.hml”
Dobry url powinien mieć kilka ważnych cech takich jak: Im krócej tym lepiej, słowo
kluczowe powinno być w urlu, nazwa miasta (region), zamiast spacjli lepiej zastosować znak „-”.
W trójmieście pozycjonujemy różne branże z zakresu sprzedaży, produkcji, usług, jak również pozycjonujemy ciekawe działania stowarzyszeń.
Podsumowując:- SEO jest niezbędne dla firm w Trójmiasta, aby zdominować rankingi organicznych wyszukiwarek i zwiększyć ruch.
- Dostosowane strategie SEO można opracować na podstawie lokalnego SEO , analizy konkurencji, marketingu treści i względów technicznych.
- Pomiar sukcesu wymaga analizy ruchu organicznego, rankingów słów kluczowych i współczynników konwersji z pomocą doświadczonej agencji takiej jak nasza.
Trójmiasto słowo kluczowe
Mapa pokazuje obszar Trójmiasta, które ma niezwykle duży potencjał jeśli chodzi o prowadzenie firmy i sprzedaż usług, czy też towarów dzięki marketingowi internetowemu a w szczególności pozycjonowaniu stron. Obszar ten patrząc pod kątem lokalizacji i bliskości trzech dużych miast to przede wszystkim dość gęste zaludnienie na niedużej przestrzeni.
Najczęstsze pytania i odpowiedziFAQ (Frequently Asked Questions)
Pozycjonowanie stron w Trójmieście inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization) to ogół działań mających na celu uzyskanie, jak najlepszych pozycji witryny w wyszukiwarce Google na określonym obszarze lokalnym. Podejmowane są m.in. działania wewnętrzne (on-Page) na stronie – czyli optymalizacja struktury witryny, optymalizacja techniczna czy też wzbogacanie treści serwisu. Działania zewnętrzne (of-Page) poza stroną pozycjonowaną - czyli np. linki prowadzące do strony pozycjonowanej z innych stron tematycznych, branżowych i przede wszystkim wartościowych, czy też aktywność w social mediach. Warto pamiętać, że o pozycjonownaiu trzeba myśleć jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia strony internetowej!
Google automatycznie pobiera zawartości stron umieszczając je na własnych serwerach przez programy, czy też inaczej mówiąc algorytmy zwane robotami - pająkami. Wyszukiwarka Google buduje bazę stron, indeksując je i katalogując według określonych treści na nich zawartych. Treści, które są tworzone i pozycjonowanie, dotyczące określonego regionu a w tym przypadku Trójmiasta będą miały pozytywny wpływ na osiągenie wyższych pozycji w wyszukiwarce.
Należy zacząć od zastanowienia się nad słowami kluczowymi, jakie są dla nas najważniejsze. Wyrażenia słów kluczowych, czy też fraz wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarek są podstawą przyjęcia odpowiedniej strategii pozycjonowania. Projektując stronę internetową dobieramy słowa kluczowe, kategorie słów i frazy kluczowe, dla których strona będzie pozycjonowana. Ostatecznie to użytkownik wyszukując różnych rzeczy poprez wpisywanie słów i całych fraz kluczowych, decyduje o tym, jak będziemy układać stronę pod jego oczekiwania. Dobre słowa kluczowe to przede wszystkim:
- Nie są to słowa pospolite,
- Często zawierją kilka wyrazów tworząc frazy,
- Często zawierają nazwy własne,
- Są dopasowane do naszych produktów i usług.
Jednym z narzędzi do wybierania słów i fraz kluczowych jest Google Keyword Planner, który podaje informacje na temat średniej miesięcznej liczby wyszukiwań określonych słów kluczowych.
Architektura informacji w strukturze określa rodzaj podstron, ich zawartość oraz hierarchię i wzajemne zależności. Przypisujemy słowa kluczowe dla określonych podstron i kategorie słów (np. nazwa produktu oraz region). Na stronie internetowej powinna istnieć jedna strona pozycjonowana dla danego słowa kluczowego. Natomiast oprócz danego słowa kluczowego w pozycjonowaniu lokalnym należy użyć słowo dotyczące regionu np. „Trójmiasto”, jeśli chcemy, aby z tym obszarem było powiązane wyszukiwanie.
Inne ciekawe artykuły